Ondanks dat we alleen A-merk en A-kwaliteit producten leveren, kan het zijn dat een product defect raakt.
Een kapot product is altijd vervelend, dus we zorgen er graag voor dat dit zo snel mogelijk is opgelost.
Is je product binnen 30 dagen van de aanschaf al defect?
Dan kan je er nog voor kiezen om je geld terug te krijgen.
Is je product defect geraakt langer dan 30 dagen na de aanschaf?
Wij zullen het product dan laten onderzoeken en bij gebleken garantie repareren of vervangen.
Het is niet mogelijk om je geld terug te krijgen na de zichttermijn van 30 dagen.
Meld je defecte product aan via het retourformulier of via mijn account
Onze retourafdeling neemt vervolgens contact met je op per email om je aanvraag zo gemakkelijk en snel mogelijk te laten verlopen.
Na het ontvangen van je garantie aanvraag nemen wij per email contact met je op.
Zorg voor een goede verpakking om te voorkomen dat het product beschadigd tijdens het transport. Je bent namelijk zelf verantwoordelijk dat het product goed bij ons aankomt.
In een email die je van ons krijgt vindt je het retournummer en retouradres.
Print het retourlabel uit of schrijf je retournummer samen met het retouradres op de doos.
Sommige accu's kunnen alleen verstuurd worden met transport-dopjes. Deze dopjes kunnen wij kosteloos toesturen. Heb je vragen over het terugsturen dan kan je altijd contact met ons opnemen.
Als het product inderdaad onder garantie valt dan worden de verzendkosten (redelijkerwijs) vergoed. Bewaar dus het bonnetje van de transporteur.
Wanneer je je product liever bij ons aan de afhaalbalie wilt inleveren kan dat natuurlijk
Wanneer je je defecte product liever bij ons aan de afhaalbalie wilt inleveren kan dat natuurlijk.
Zorg er wel voor dat we je bestelling kunnen herleiden, als je online hebt besteld kun je ook zonder je factuur langskomen.
Heb je je product bij ons aan de balie gekocht en hebben wij je gegevens niet?
Neem dan de factuur mee, anders kunnen we je product niet ter garantie in behandeling nemen.
Het is niet altijd mogelijk om je meteen een uitslag te geven bijvoorbeeld wanneer een product getest moet worden.
Hou er daarom rekening mee dat het kan voor komen dat we je product in moeten nemen, maar je niet direct een oplossing kunnen bieden.
Hoe lang het garantie proces duurt hangt af van een aantal factoren.
We streven er altijd naar om je binnen 3 weken een oplossing te bieden, bijna altijd doen we dit sneller.
Over het algemeen zal je aanvraag ongeveer als hieronder beschreven verlopen.
1. Wij ontvangen je aanvraag.
Zodra wij jou aanvraag hebben ontvangen via het online retourformulier of via mijn account gaan wij voor je aan de slag.
Je aanvraag wordt altijd binnen 1 werkdag behandeld door een van onze medewerkers.
Je krijgt dan van ons een email met de retourinstructies en wat we voor je gaan doen.
2. Wij ontvangen je defecte product retour.
Zodra wij jou defecte product hebben ontvangen stellen we je hiervan op de hoogte en gaan we direct voor je aan de slag.
Doorgaans ontvangen wij een zending die je zelf naar ons hebt verzonden binnen 1-2 dagen.
3. Je product wordt onderzocht
Zodra wij je product ontvangen hebben dragen wij het over aan onze technische dienst of we sturen het retour naar de leverancier of fabrikant.
Je product zal dan getest worden. Gemiddeld duurt dit 2-5 dagen, maar kan in uitzonderlijke gevallen tot 14-30 dagen duren.
4. Wij handelen de aanvraag af en stellen je op de hoogte van wat we voor je gaan doen.
Zodra wij een uitslag hebben laten we je weten wat er met je product aan de hand is, en welke oplossing we je kunnen bieden.
Is je product defect in de garantie en gaan wij dit vervangen? We verzenden dit dan zodra dit bij ons in het magazijn aankomt, vaak is dit nog dezelfde dag.
Soms komt het voor dat je direct een vervangend product nodig hebt.
Heb je direct een vervangend product nodig?
Bestel deze dan online via onze webshop of neem contact met onze klantenservice op om het product te bestellen.
We zorgen er dan voor dat het vervangende product zo snel mogelijk bij je wordt geleverd.
Ik heb een vervangend product gekocht en het defect valt in de garantie.
Als blijkt dat je product defect is in de garantie en je hebt bij MAPP al een nieuw product gekocht, crediteren we het defecte product.
Dit is enkel mogelijk wanneer je het vervangende product bij ons koopt.
Ik heb een vervangend product gekocht en het defect valt niet in de garantie.
Wanneer je product defect is geraakt door bijvoorbeeld gebruikersschade kunnen we hierop geen garantie geven.
Dit betekent dat we het product niet zullen vervangen en je geen geld terug kan krijgen.
Ik heb een vervangend product gekocht en mijn defecte product is toch niet kapot.
Is je product getest en toch niet defect gebleken? Dan krijg je deze van ons terug.
Het vervangende product mag dan binnen 30 dagen van de aanschaf datum retour, je krijgt dan je geld terug.
Hou er wel rekening mee dat hier dezelfde regels gelden als bij een normale retourzending.
Heb je het vervangende product al zo gebruikt dat dit normaliter niet meer retour mag? Dan kunnen we deze niet meer retour nemen.
Het komt soms voor dat een product na onderzoek toch niet defect blijkt te zijn.
Bijvoorbeeld een accu die defect lijkt te zijn omdat hij leeg is, maar na het opladen weer prima werkt.
Wanneer je product niet defect is stellen we je hier van op de hoogte, en laten we je weten wat er aan de hand geweest kan zijn.
Is je product getest en toch niet defect gebleken?
Dan krijg je deze van ons terug nadat je de onderzoekosten hebt voldaan.
Heb je al een vervangend product gekocht?
Het vervangende product mag dan binnen 30 dagen van de aanschaf datum retour, je krijgt dan je geld terug.
Hou er wel rekening mee dat hier dezelfde regels gelden als bij een normale retourzending.
Heb je het vervangende product al zo gebruikt dat dit normaliter niet meer retour mag? Dan kunnen we deze niet meer retour nemen.
Is je product defect gegaan binnen de garantieperiode en is het defect onstaan door een fabricagefout?
Dan lossen we dit volledig gratis voor je op.
Is je product defect geraakt buiten de garantieperiode en komt dit niet door gebruikersschade of normale slijtage?
Dan geven we je van te voren door wat reparatie zou kosten en wachten dan jou beslissing af voordat we je product laten repareren.
Onderzoekskosten
Soms komt het voor dat je product na onderzoek toch niet defect blijkt te zijn, of dat het defect is ontstaan door gebruikersschade.
In deze gevallen moeten we de kosten voor het onderzoek in rekening brengen, de onderzoekskosten zijn altijd €25,-
Klanttevredenheid:
9.4 / 10 uitstekend -
7710 beoordelingen
The Feedback Company, 100% onafhankelijk
Wil je op de hoogte gehouden worden van de laatste nieuwtjes en persoonlijke aanbiedingen van MAPP en de andere MAPP-shops? Meld je dan aan!